Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenci Toplulukları Sıkça Sorulan Sorular
  • Topluluk başkanı başka bir topluluğa başkan olabilir mi?

Bir topluluğun yönetim kurulunda yer alan başka bir topluluğun yönetim kurulunda yer alamaz.

  • Topluluğun akademik danışmanı başka bir topluluğun akademik danışmanı olabilir mi?

Hayır.

  • Topluluğun amacında misyon ve vizyon açıklamaları yer almalı mıdır?

Evet.

  • Paydaş kurumlar neye göre belirlenmelidir?

Topluluğun amaçlarına göre.

  • Topluluk kurmak için neler yapmak gerekir?

Öğrenci Toplulukları Yönergesi incelenmeli ve ekinde bulunan Topluluk İç Yönergesi 'Öğrenci Toplulukları Yönergesi’ ile kurulmak istenen topluluğun amacına göre oluşturulmalıdır. İç yönergenin sonundaki kurucu üyeler kısmını en az 3 farklı akademik birimden en az 15 kurucu üyenin imzalaması gerekmektedir. Topluluğa danışmanlık yapmak isteyen bir Öğretim Elemanı bulunmalı ve topluluk yönergesinin ekinde bulunan topluluk başvuru dilekçeleri kendisinin imzası ile Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına sunulmalıdır.

  • Topluluk kurulması için gerekli başvuru evraklarını teslim ettikten sonra kuruluşun onaylandığını nasıl öğrenebilirim?

Topluluk kurulması için gerekli başvuru evraklarını imzalayan Topluluk Akademik Danışmanına 'Öğrenci Toplulukları Komisyonu'nun ilgili kararı yazı ile gönderilir.

  • Yönetim kurulu üyeleri kaç kişiden oluşturulmalı ve görev dağılımı nasıl olmalıdır?

Topluluk İç Yönergesinde 'Öğrenci Toplulukları Yönergesi' doğrultusunda belirlemiş olduğunuz sayıda yönetim kurulu üyesi yapılacak olan Genel Kurul Toplantısında belirlenir.

  • Yönetim kurulu ne zaman belirlenmelidir?

Her eğitim - öğretim yılı başında bir Genel Kurul Toplantısı yaparak bu toplantıda yönetim ve denetim kurulları seçimle belirlenmelidir.

  • Etkinlik planı ne zaman oluşturulmalıdır? İzlenmesi gereken yöntemler nelerdir?

Her eğitim-öğretim yılı başında topluluk Yönetim Kurulu ve Akademik Danışman birlikte oluşturulmalıdır.

  • Etkinlik başvuruları için ne yapılmalıdır?

Öğrenci Toplulukları web sayfasının formlar kısmında bulunan Etkinlik İzin Formu ya da Gezi İzin Formu doldurularak Akademik Danışman ve Topluluk Başkanı imzası ile Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bırakılmalıdır.

  • Etkinliklere müracaat en az kaç gün önceden yapılmalıdır?

15 gün.

  • Üye kaydı nasıl yapılır?

İlgili Topluluğa başvurulmalıdır.

  • Bir öğrenci en fazla kaç topluluğa üye olabilir?

Bir öğrenci en fazla 5 topluluğa üye olabilir.

  • Topluluk başkanının görevi bırakma süreci nasıl olmalı?

Yönerge doğrultusunda iş ve işlemler yürütülür.

  • Yeni topluluk başkanı göreve nasıl gelir?

Yönerge doğrultusunda iş ve işlemler yürütülür.